Kb. 10 hónappal ezelőtt indítottam a KontentLabor.hu oldalt. Azóta sok kisebb-nagyobb feladatot elvégeztem, komoly munka áll mögöttem. Ennek ellenére úgy érzem, hogy egy helyben topogok. Összesen 2,5 hónapom maradt arra, hogy elérjem az első évre kitűzött céljaimat.
2020 novemberében belevágtam egy kísérletbe. Azt szeretném kideríteni, hogy lehet-e munkahely és nagycsalád mellett egy kisebb vállalkozást építeni. Nem célom, hogy kiváltsam a munkahelyemet. Olyan vállalkozási ötletet keresek, amely lehetőséget ad arra, hogy fejlesszem magam a marketing területén. Emellett szeretnék egy anyagi védőhálót is kiépíteni a családom számára. Mondjuk úgy: egy második pénzügyi lábat a munkahelyem mellett.
Kitűztem magamnak 3 egyszerű célt, amit az első 365 napban szeretnék megvalósítani. E cikk megírásának pillanatában 289-ik napja dolgozok ezekért a célokért.
Milyen részcélokat tűztem ki magam elé?
Eltelt 10 hónap a weboldalam indítása és a céljaim kitűzése óta és
a haladásomat katasztrofálisnak érzem.
A terveimben az szerepel, hogy 2021. november 19-ig
- megírok 24 blogbejegyzést. Jelenleg – ezzel együtt, amit most olvasol – a 18-ik cikknél járok.
- A kitűzött dátumig összesen 250 feliratkozót szeretnék látni a hírlevéllistámon. Ehhez képest most még csak 53 főnek tudok levelet küldeni.
- 2 marketingkészség kifejlesztését is célul tűztem ki. Bár ennek elérését elég nehéz egzakt módon mérni, de úgy érzem, hogy a hírlevelezéshez szükséges tudással hamarosan rendelkezni fogok olyan mélységben, hogy 1 készség kifejlesztését kipipálhassam.
Maradt tehát 2 és fél hónapom arra, hogy megírjak 6 cikket, gyarapítsam az e-mail-listámat 200 feliratkozóval, továbbá elsajátítsak egy új marketingkészséget.
Nehéz feladat.
Bár egy rutinos, teljes munkaidőben marketinggel foglalkozó olvasó szemében ezek nevetségesen kis célok lehetnek, de számomra most szinte lehetetlennek tűnik mindezeket munka és család mellett elérni.
Mit sikerült eddig megvalósítani?
Teljes képet kapni az elmúlt 10 hónapomról azonban csak akkor lehet, ha azt is összefoglalom, amit eddig teljesítettem. Kétségbeejtően el vagyok maradva a magam számára kitűzött eredményektől, de ez közel sem jelenti azt, hogy az elmúlt hónapokban ne tettem volna semmit.
Íme, ezek a legfontosabb, elvégzett feladataim:
- Elkészítettem a weboldalamat, amit azóta is fejlesztek (az egyik aloldalam úgy tűnik végérvényesen meghalt, legalábbis és nem tudom helyrehozni);
- megírtam 18 blogcikket (ezek között van egy több mint 41 ezer karakteres is);
- beüzemeltem egy hírlevélszoftvert (MailerLite), így már bárki fel tud iratkozni a listámra;
- élesítettem az első rövid hírlevélsorozatomat, több hírlevelet kiküldtem, megnyitási arányuk egész jó (40% felett van átlagban),
- elkészült a Facebook-oldalam, de csak ritkán posztolgatok, többet kellene;
- futtattam két teszthirdetést;
- létrehoztam a KontentLabor Pinterest-oldalát is, igazából csak kíváncsiságból;
- megalkottam az első buyer personámat;
- összeraktam az első landing oldalamat, utána pedig többet is;
- elkészítettem 4 lead magnetet/csalit;
- elolvastam 3 olyan könyvet, ami önfejlesztésről, hatékonyságnövelésről szól;
- megismerkedtem több kedves feliratkozómmal, akiktől biztatást kaptam és akiket követendő példának is tekinthetek;
- megismerkedtem Paulányi Beával, a Viszlát Taposómalom blog tulajdonosával, akitől több hasznos tanácsot és lehetőséget kaptam és aki jó példa arra, hová szeretnék első körben eljutni. Ráadásul podcastet is készített velem;
- minimum kéthetente részt vettem olyan kis létszámú beszélgetéseken (ha úgy tetszik mastermindokon), ahol hozzám hasonló célokkal rendelkező emberek igyekeznek egymásnak segítséget nyújtani.
Ezek talán a legfontosabbak, amiket említhetek. Ezekkel együtt teljes a kép.
Tanulságok
Az elmúlt kb. 10 hónapnak több tanulsága is van számomra. Ha munkahelyed megtartása és a családod mellett szeretnél vállalkozni, akkor érdemes neked is számolnod ezekkel.
A terv önmagában semmi
Hiába van tartalomnaptáram, ha az nincs folyamatosan a szemem előtt, és nem emlékeztetem magam napi szinten a határidőkre, akkor semmit sem ér az egész. Enélkül a tartalomnaptár csak arra jó, hogy elfecséreljek egy csomó időt felesleges tervezéssel.
A Facebook-csoportok az önfejlesztés illúziói
Továbbra is iszonyatosan behúznak a különböző marketinges Facebook-csoportok. Sok időmet elveszi az olvasgatás, ráadásul különböző – jelenleg számomra még felesleges – témára irányítja a figyelmemet. Képtelen vagyok befogadni azt a rengeteg – egyébként önmagukban hasznos – információt, ami a Facebookról és különböző internetes felületekről ömlik rám. Ki kell iktatnom ezeket a jószándékú, de zavaró tartalmakat a mindennapjaimból.
Tűpontos időbeosztás kell
Hihetetlen nehéz a legfontosabb dolgokra fókuszálni. Egy főállású vállalkozóval szemben nekem alig van időm a leendő vállalkozásom építgetésére. Ezért milliószor át kell gondolnom, hogy mibe ölöm az időmet. Ezen áll vagy bukik a siker. Az előttem álló 2,5 hónapban kizárólag a blogcikkek írására és a feliratkozók gyűjtésére kell koncentrálnom.
A következő lépés
Úgy döntöttem, hogy megpróbálom a lehetetlen és november 19-ig hetente elkészítek egy blogcikket.
Emellett rövid időre megállapodást kötöttem egy mentorral aki kifejezetten abban segít, hogy a hírlevéllistámat felpörgessem. Továbbá elszámoltat, rendszeresen ösztönöz, lökdös. Mindezt nem azért, mert hülye, alkalmatlan lennék, hanem azért, mert néha kell, hogy valaki visszatérítsen a megfelelő útra. Szóljon, ha úgy látja, hogy újra felesleges dolgokra kezdek koncentrálni és tudjon segíteni, tanácsot adni, ha arra van szükségem.
Úgy érzem, hogy ez az utolsó időszak 2021. november 19-ig, amikor még lendíthetek egy nagyot az eredményeimen.