Oldal kiválasztása

TOP 26 vállalkozás ötlet kezdő vállalkozók számára [2023]

2021. máj. 13. | Ötlet

Szükséged van egy vállalkozás ötletre, amiből meggazdagodhatsz? Hihetetlen könnyű ilyet találni! Ráadásul még kutatnod sem kell utána. Összegyűjtöttem azokat, amelyeket szinte minden szakember jövedelmezőnek tart. Nézd meg őket! Szeretni fogod.

Fogadok, hogy legalább egyszer már te is keresgéltél a neten azzal a céllal, hogy megtaláld a számodra ideális vállalkozási ötletet. Természetesen én is megtettem. De nem csak egyszer.

Hónapokig kutattam.

Mindent átnéztem, hogy megtaláljam a legjobb ötletet. Végül aztán nem csak egyet találtam, hanem 26-ot. Örömmel megosztom veled mindet, de mielőtt belevágnék a felsorolásukba, egy fontos dolgot szeretnék tisztázni.

Miről szól ez a cikk?

Ebben a cikkben nem találom fel a spanyolviaszt! Nem az a célom, hogy soha nem látott vállalkozási ötleteket mutassak neked. Ennél sokkal-sokkal több, hasznosabb, amit nyújtok most számodra.

Fogalmazzunk úgy: ez a cikk a legjobb vállalkozási ötletek kvintesszenciája.

A vállalkozásindítással, marketinggel foglalkozó szakemberek nagyon sok ötletlistát készítettek. Ma már végtelen hosszú felsorolásokat találsz az interneten. Ezekben az összesítésekben vannak nagyon jó gondolatok, újszerű tanácsok, ritkaságszámba menő vállalkozási ötletek. Én viszont kizárólag azokat az ötleteket válogattam ki ezekből a listákból, amelyeket szinte az összes hozzáértő javasolt.

Egy szakértő tévedhet, de az összes csak nem!

Nézd végig ezt a válogatott listát. Ezután olvasd el a cikk végén leírt rövid összefoglalót, amely reményeim szerint további segítséget nyújt neked a döntésben.

Legjobban keresett szolgáltatások 2020 és 2022 elején

Mielőtt a vállalkozási ötletek listájára térnék, szeretnék megosztani veled egy másik – szintén saját – kutatást a témával kapcsolatban. Ha valamilyen marketingszolgáltatás értékesítésén töröd a fejed, nagyon hasznos lesz számodra a következő pár sor.

Végignéztem a legnagyobb marketinges Facebook-csoport bejegyzéseit 2019 decemberétől 2020 márciusáig, illetve 2022 január elejétől április közepéig. Azt vizsgáltam, hogy a csoportban lévő vállalkozók milyen marketingszolgáltatásokat keresnek. Az említett két időszakban összesen kb. 250 erről szóló posztot találtam. Azokat a bejegyzéseket, amelyekben csak ingyen tanácsot kértek, figyelmen kívül hagytam.

Alábbiakban láthatod, hogy milyen volt a százalékos megoszlás a keresett szolgáltatástípusok között.

A felmérés természetesen közel sem reprezentatív. Azonban az alábbi grafikonok arra mindenképpen jók, hogy lásd a tendenciákat és segítse a döntésedet, ha épp az ötletelés időszakában jársz.

Volt néhány szolgáltatás, amire bár mutatkozott kereslet, de nem érte el az 1%-ot. Ezért a grafikonon nem szerepelnek. Az alábbiakról van szó:

  • influencer
  • brandépítő/márkaépítő
  • webshop specialista
  • marketingasszisztens
  • landing page készítő

Bevallom, 2020 elején megdöbbenve láttam, hogy milyen nagy kereslet van szövegírókra. Örültem ennek, hiszen alapvetően én is ezzel foglalkozom. Azonban fontos szem előtt tartani, hogy a kereslet mértéke csupán egyetlen mérőszám a sok közül.

Viszont a 2022-es adatok is hasonlót mutattak:

Szükséged van egy vállalkozás ötletre? Itt a 26 legjobb!

Következzen hát a lista, amiért ez a cikk íródott. Ismét hangsúlyozom: ezek olyan vállalkozás ötletek, amelyeket a szakemberek döntő többsége javasol. Tehát nem én tartom jónak őket! Olyan ötletek listája ez, amelyekre sok hozzáértő esküszik.

Megpróbáltam csoportosítani őket különböző szempontok szerint.

I. Online vállalkozási ötletek

SEO-szakértő

Ideális esetben a keresőoptimailázás az egyik legolcsóbb módja annak, hogy látogatókat/vásárlókat irányíts a honlapodra. A SEO-szakértő épp ezért dolgozik. Az általa kezelt weboldal olyan potenciális ügyfeleknek jelenik meg a keresőkben, akiknek releváns az oldalon látható tartalom. Természetesen ettől bőven több feladata van egy keresőoptimalizálással foglalkozó szakembernek. Nem csak a kulcsszavakra koncentrál. Az is célja, hogy a felhasználók könnyen tudjanak navigálni a weboldalon, és minél előbb eljussanak a konverzióig. Ez a legtöbb esetben a vásárlást jelenti.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

A Google elég komoly szeletet birtokol az általunk ismert internetes világ tortájából. Éppen ezért keresőoptimalizáláshoz érteni kétségtelenül egy rendkívül hasznos tudás.

Azonban tapasztalatom szerint a vállalkozók csak ritkán keresnek olyan szolgáltatókat, akik kizárólag SEO-val foglalkoznak. (Ha ezzel ellentétes statisztákát ismersz, kérlek, írd meg nekem!) Ezért ha SEO-szolgáltatáson gondolkodnék, akkor komolyan fontolóra venném a szolgáltatásbővítést. A tudásomat inkább csomagban – azaz más egyéb készséggel, szolgáltatással kombinálva – értékesíteném. Erre egyébként sok példa van, főképp a webfejlesztők körében.

Ha ez az út valamiért nem járható, akkor nem kisebb célt tűznék ki magam elé, minthogy idővel én legyek a(z egyik) legjobb SEO-szakember. A magyar piac egyik vezető szakembere. Akinek olyan tudása és híre lesz, ami önmagában – azaz más kapcsolódó szolgáltatások nélkül – is komoly értéket jelent a megrendelők számára.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a SEO-szolgáltatást?

Sikermánia, Billingo, Viszlát Taposómalom, ThePitch, WP Kurzus,

Online tanácsadás

Az életnek számos olyan területe van, ahol tanácsra van szükségünk. Például pénzügyek, párkapcsolat, karrier, marketing, jog, gyermeknevelés, pályaválasztás, étkezés, edzés, cégvezetés stb. Ezek olyan témák, amelyért szívesen fizetnek az emberek. Feltéve, ha valóban szakszerű, hasznosítható tanácsokat kapnak. Nem véletlenül szoktuk nap mint nap kikérni barátaink, ismerőseink véleményét egy-egy számunkra fontos kérdésben. Jó tanácsokra mindenkinek szüksége van.

Ha bizonyos témában kimagasló szakmai tudással bírsz, akkor jó eséllyel rendelkezel a tanácsadáshoz szükséges alapokkal. Persze a stabil tudás elengedhetetlen feltétele annak, hogy sikeres tanácsadó légy, de önmagában nem elég.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

A tanácsadás egyik legnagyobb korlátja az idő. Minden napod ugyanannyi órából áll, úgyhogy nem lehet végtelenségig növelni a tanácsadással töltött munkaórák számát. Ezért ennél a vállalkozási ötletnél mindenképp utánaszámolnék, hogy mi az az óradíj, amivel elérhetem az anyagi célomat. Sajnos a legtöbb tanácsadó nem teszi közzé a tarifáit, ezért elég nehéz információkat szerezni az előzetes kalkulációhoz. Ennek ellenére a számolgatást semmiképp nem spórolnám meg.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek az online tanácsadást?

Sikermánia, Billingo, Szendrei Ádám, Viszlát Taposómalom, ThePitch, WP Kurzus.

Virtuális asszisztens

A virtuális asszisztens (VA) olyan szakember, aki a távolból, főképp online módon támogatja a vállalkozók munkáját. A VA átvállalja ügyfelei adminisztrációs terheit, emellett számos, napi rutint igénylő, ismétlődő feladatot lát el. Például egy weboldal frissítését, szöveges tartalmak előkészítését, nyilvántartások kezelését, ügyfélszolgálati teendőket stb. A VA lényegében minden olyan munkát elvégezhet, amire a vele szerződést kötő vállalkozónak nincs ideje.

A szolgáltatás elnevezése egyébként elég csalóka. Sokan mai napig a kissé pejoratív titkárnő kifejezés szinonimájaként használják az asszisztens szót. Valójában a kezelt ügytípusok számának csak a virtuális asszisztens tudása és a megrendelő igénye szab határt. Ennek egyik ékes bizonyítéka a Viras.hu. Baksa Zsuzsanna nem csak rutinfeladatokhoz, hanem vállalatirányítási rendszerek bevezetéséhez is szakmai támogatást nyújt. Ez utóbbi már egészen komoly tapasztalatot igényel.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Felkerestem a Viras.hu tulajdonosát, akinek elég komoly tapasztalat van már a háta mögött. Ő a fenti kérdésről így nyilatkozott:

Nagyon fontos, hogy a kezdő vállalkozó alapos üzleti tervet készítsen. A VA jellemzően alacsony óradíjért dolgozik, ezért tisztán kell látnia, hogy óradíjat, vagy egyszeri megbízási díjat alkalmaz-e. Fontos, hogy előre lássa, hány ügyfélre van szüksége ahhoz, hogy rentábilis legyen a vállalkozása. Emellett annak átgondolása is fontos, hogy össze tudja-e majd egyeztetni időben a több ügyféltől érkező kéréseket, feladatokat.

___

Baksa Zsuzsanna, Viras.hu

Egy induló vállalkozónak azt is őszintén mérlegelnie kell, hogy kellően ismeri-e azokat az eszközöket  amelyekre alapozni fogja leendő vállalkozását. Például az időmérő és időpontfoglalórendszereket, a Google Drive-ot, a különböző kommunikációs csatornákat: Zoom, Microsoft Teams, stb.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a virtuális asszisztens szolgáltatást?

Billingo, Szendrei Ádám, Viszlát Taposómalom, ThePitch, WP Kurzus, Tacit Project.

Webshop

Bízok bene, hogy ma már senkinek sem kell elmagyarázni, hogy mi az a webshop. Az online boltok évek óta hihetetlen növekedést mutatnak, amit most még a pandémia is segített.

2020 nyarán a ShopRenter készített egy alapos felmérést a témában 644 webáruház bevonásával. A tulajdonsokat többek között arról kérdezték, miként változott a webáruházuk forgalma az előző – koronavírus-járvány előtti – évhez képest. A válaszok alapján a webáruházak 73%-a könyvelt el forgalomnövekedést 2020-ban. Ez is azt bizonyítja, hogy még mindig nagy lehetőség van ebben az értékesítési formában.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Marketing ide, marketing oda, egy webshop sikere alapvetően mégiscsak attól függ leginkább, hogy mit értékesít. Ha online boltot indítanék egyértelműen a megfelelő termék felkutatására helyezném a legnagyobb hangsúlyt. Emellett arra készülnék, hogy az első lezárt üzleti évet veszteséggel fogom zárni. Éppen ezért kizárólag főállás mellett vágnék bele egy webshop üzemeltetésébe.

Pár évvel ezelőtt a Kosárérték magazin interjút készített egy olyan sráccal, aki épp ezt tette, azaz főállás mellett indított el egy webshopot. Érdemes ránézned a cikkre, ugyanis több olyan kérdést érintenek benne, amit neked is javasolt átgondolni, ha saját webshopot szeretnél.

A webshopalapítás témájával kapcsolatban felkerestem az egyik ismerősömet, Kovács Bencét, aki a Nexis tulajdonosa. Bence szerint

„Aki webáruház indítására adja a fejét, mindenképpen olyan termékkel érdemes próbálkoznia, aminek már van itthon piaca, kipróbált termék. Érdemes olyan termékekben gondolkodni, amelyekkel hosszú távon egy stabil törzsvásárlói réteget lehet kiépíteni. A webáruház továbbfejlesztésével is tervezni kell. Át kell gondolni, hogy milyen kiegészítőket lehet majd kínálni a termékedhez, ezzel növelve az értékajánlatot.”

___

Kovács Bence, Nexis.hu

Hozzátette azt is, hogy az online hirdetések – Google Ads, Facebook Ads – mellett népszerű az affiliate, vagyis partneralapú értékesítés. Ezek sokat segítenek, de Bence szerinte az egyik legfontosabb, hogy egy webshop üzemeltetője bátran érdeklődjön a vásárlók igényei és szokásai iránt, mert így lehet legjobban új ötleteket szerezni a további fejlődéshez

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a webshop-üzemeltetést?

Szendrei Ádám, WP Kurzus, Üzlet és Utazás.

Dropshipping

A dropshipping-modellt tekinthetjük a webshopozás egyik formájának. Ezek a vállalkozások szinte kapcsolatba sem lépnek a termékkel, csupán értékesítik azt. A vállalkozó egy saját felületen – pl. egy webáruházban – összegyűjti a vásárlók által leadott megrendeléseket, majd továbbítja azokat a nagykereskedőnek, aki végül közvetlenül a vásárlónak postázza a terméket. Magyarul: nem muszáj raktárkészletet felhalmozni, emellett a kiszállítással járó feladatokat is meg lehet spórolni.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Ha dropshippingen törném a fejemet, akkor két dolognak alaposan utánanéznék. Egyrészt fontos lenne tudnom, hogy a nagykereskedő milyen gyorsan szállítja ki a terméket. Ha például Kínából indítják a csomagot egy magyarországi megrendelőhöz, arra több hetet is kell várni. Ez nem feltétlen versenyképes más webshopok szolgáltatása mellett. De ami ennél is fontosabb, az a jogi szabályozás. Ha a megrendelt árut kezelő cég külföldi, akkor több kérdést is felvethetnek az adó- és vámjogi szabályok. Ezért mindenképp szakemberrel konzultálnék.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a dropshippinget?

Billingo, ShopRenter, Szendrei Ádám, ThePitch, WP Kurzus, Üzlet és Utazás

Webshop fulfilment

A fentebb említett dropshipping egyik előnye, hogy nem kell foglalkozni a logisztikával. A webshop fulfilment vállalkozók viszont épp ebből a kényelmi igényből kovácsolnak hasznot.

Az online boltok terjedésével egyre jobban nő a kereslet arra, hogy a termékek raktározását, leltározását, kiküldését egy külső partner végezze. A fulfilmentcégek ezt teszik. Amíg a webshop az ügyfelek megszerzésére, a marketingre koncentrál, addig a fulfilment vállalkozás elintézi a háttérmunkát.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Bár valóban sok a webshop, azaz sok a potenciális megrendelő, de ma már vannak ezen a területen profi versenyzők. Ha rendelkeznék is megfelelő raktárhelységgel, informatikai háttérrel és csomagoláshoz szükséges kapacitással, még akkor is végeznék egy rendkívül alapos piackutatást. Csak ezután vágnék bele a bizniszbe.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a fulfilment szolgáltatást?

Billingo, ThePitch, ShopRenter

WordPress weboldalfejlesztő

A WordPresshez hasonló tartalomkezelő-rendszerek alapjaiban változtatták meg weboldalak világát. Amíg korábban programozót kellett keresnie annak, aki saját honlapra vágyott, ma már nincs erre szükség. Számos tartalomkezelő, témasablon és vizuális oldalépítő eszköz létezik. Ezek az eszközök lehetőséget adnak arra, hogy programozó nélkül is nagyszerű honlapokat építsünk. Enyhe túlzással pár napos aktív tanulás után bárki képes felépíteni egy alapszintű weboldalt. Én is magamnak raktam össze a KontentLabort.hu oldalt.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

A technikai egyszerűsödésnek megvannak a hátrányai is. Rengetegen nevezik magukat webfejlesztőnek úgy, hogy a tudásuk nem sokkal több, mint egy átlagos felhasználóé. Nem véletlenül, teszik ezt. Egy alap weboldal elkészítésért simán el lehet kérni legalább 100 ezer Ft-ot. Sőt, már gyanús, ha sokkal olcsóbb. Tehát, más szolgáltatásokhoz képest magasabb az egyszeri megbízási összeg. Ennek köszönhetően nagyon sok olyan hirdetéssel találkozni, amiben weboldalépítéssel kapcsolatos szolgáltatást promotálnak.

A sok versenytárs miatt mindenképp a pozícionálásra koncentrálnék, ha ezt az ötletet választanám. (Pl.: kifejezetten csak webshopok építését vállalnám). Emellett az általános – jellemzően sablonokra építő – jártasságom mellett komolyan fejleszteném az egyéb, kapcsolódó tudásomat is (pl.: HTML, CSS ismerete).

A témáról kikértem egy kedves ismerősömnek, Diószegi Dánielnek a véleményét, aki egyébként a honlapotmost.hu oldal tulajdonosa. Dani tapasztalatai szerint eleinte az ügyfélszerzés a legnehezebb ezen a területen. Sok szabadúszó vágott bele ebbe a vállalkozási ötletbe az alacsony belépési küszöb miatt. Sokan munka mellett, hobbiból csinálják. Ezért át kell gondolni, milyen csatornákon lehet folyamatos megrendeléseket szerezni. Ehhez pedig az kell, hogy a vállalkozó leszűkítse a célközönségét, például ügyvédi irodákra, vagy webshopokra stb.

„Eleinte én is sok helyen olvastam a célközönség szűkítésének fontosságáról. de csak most kezd el igazán leesni, hogy miért is ilyen fontos ez. Én például most a szépségszalonokat célzom. A másik vonal, amit szintén most próbálgatok, az a komplex weboldalak készítése. Ezeknél a projekteknél külön grafikussal és szövegíróval dolgozok együtt, ami profi minőségű honlapot eredményez. Úgy látom, hogy a jövőben ennek van igazán értelme.”

___

Diószegi Dániel, Honlapotmost.hu

Dani szerint ma már nem elég egy bemutatkozó honlap. A weboldalnak legtöbbször értékesítési célokat kell teljesítenie. Komolyan át kell gondolni a szöveget, az oldal kialakítását és a grafikai elemeket. Ehhez a profi szinthez pedig folyamatos fejlődés is szükséges, hiszen mindig jönnek ki új bővítmények és jobb megoldások, amiket érdemes megtanulni. Összeségében nem egyszerű az indulás, mivel ez egy vörös óceán. Azonban ha valaki élvezi és hajlandó beletenni a munkát, annak előbb utóbb kifizetődik.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a WordPress weboldalfejlesztést?

Szendrei Ádám, Viszlát Taposómalom, WP Kurzus

II. Vállalkozási ötletek kevés pénzből

Saját blog indítása

Sokan még ma is úgy tekintenek a blogra, mint egy személyes naplóra. Az internet hőskorában ez érthető volt, de ma már más funkciója is lehet egy blognak. Ha vállalkozói szemmel nézel erre a műfajra, akkor jó eséllyel nem személyes naplót, hanem szakértői blogot kell indítanod. Az un. üzleti, szakértői blogok célja elsősorban az, hogy segítsék, edukálják az olvasóikat.

Van egy szuper gyűjteményem azokról a blogokról, amelyeket kifejezetten azért írnak, hogy edukáljanak. Hosszú távon pedig megrendeléseket, bevételt hozzanak tulajdonosaiknak. Magyarország legnagyobb marketinges bloggyűjteményét ide kattintva igényelheted.

Nem állítom, hogy egy személyes online naplóval nem lehet pénzt keresni, de egyértelműen nehezebb. Egyvalami azonban egészen biztos: bármelyik blogtípust is választod, szeretned kell azt, amiről írsz! Ellenkező esetben gyorsan el fogsz bukni.

A téma szeretetére és a szakmai bloggerkedésre kiváló példa Schmidt Judit. Ő 2017-ben kezdett blogolni dietetikus tudását felhasználva. Az elején neki is meg kellett hoznia a döntést, hogy személyes, vagy szakmai blogot indít. Végül a szakmai mellett döntött. Judit célja eredetileg az volt, hogy a médiamegjelenései (tv, rádió, újság) mellé írjon blogposztokat. Ezekben hasznos, hiteles forrásokat ajánlott a téma iránt érdeklődőknek.

„Elsőre nem, de néhány év után – intenzívebb, tudatosabb social media jelenlét mellett – már beérett a blogom. Most érzem igazán, hogy a munkámat milyen jól támogatja az írás, ami előtte csak szerelemprojekt volt. Legutóbb például egy kommunikációs kampányban való szereplés előtt csekkolta a blogomat a későbbi partnerem. Tetszett nekik, azaz jó ajánlólevél volt.”

___

Schmidt Judit, Youteefool

A Youteefool nevű blog és az ahhoz tartozó Facebook-oldal segítségével Judit mára saját lábra állt, vállalkozó lett.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

A blogolást leginkább a hosszútávfutáshoz tudom hasonlítani. Hiába vagy jó az első pár száz méteren, ha utána nem bírod szuflával, nem fogod elérni a célt. A legtöbben csak addig lelkesek és kreatívak, amíg el nem készítik a szép weboldalukat, illetve az első pár bejegyzésüket. Ha viszont a blog témája nincs kellően átgondolva, akkor nagyon gyorsan elfogy az ihlet. Ilyen esetben segítségedre lehet az a módszer, amellyel 135 témaötletet generáltam magamnak minimális időráfordítással. A blogírás nem a gyors pénzszerzés eszköze, ezt még azelőtt tudatosítanod kell magadban, mielőtt leütöd az első betűt.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a blogolást?

Szendrei Ádám, Viszlát Taposómalom, WP Kurzus, Üzlet és Utazás

Szövegíró

A szövegíráson belül egyre több részterületet különböztetünk meg. Többek között értékesítési szövegírást, SEO-szövegírást, reklámszöveg-írást, kreatív szövegírást stb. Ezek a területek sokszor teljesen más felkészültséget igényelnek. Például más célja van egy weboldal szövegének, mint egy magazinba írt riportnak. Nehéz minden részterületen jónak lenni.

A cégek egyik legfontosabb célja az értékesítés. Vállalkozói körökben ezért elsősorban a marketingszövegírásra, értékesítési szövegírásra van a legnagyobb igény. Érdemes neked is erre fókuszálnod. Egy jó marketingszövegíró abban segít a megrendelőjének, hogy az megtalálja a közös hangot ügyfeleivel, vásárlóival. Ezek a szövegíró szakemberek arra ösztönzik az embereket, hogy valamilyen formában cselekedjenek (pl.: kattintsanak, reagáljanak, vásároljanak.). Meggyőződésem, hogy jelenleg ez az egyik legfontosabb marketingkészség.

A szövegírói szolgáltatásra kiváló példa Kovács Peti vállalkozása. A Szöveg & Profit tulajdonosa alkalmazottból lett vállalkozó. Ma már folyamatos megrendelései, partnerei vannak – nem csak saját bevallása szerint. Sőt, egy szövegíróképzést is készített.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

A szövegírás is azon szolgáltatások közé tartozik, ahol alacsony a belépési küszöb. Igazán csak akkor tudsz jó eredményeket elérni, ha valóban képzett vagy. Manapság nagyon sokan szövegírónak nevezik magukat kellő tapasztalat nélkül. Nehéz egzakt módon meghatározni, hogy ki számít hivatásos szövegírónak és ki nem. Mindenféle rossz szándék nélkül azt javaslom, tisztázd magadban a tudásod szintjét mielőtt belevágsz egy szövegírói szolgáltatásba! Ne vállalj ilyen munkát csak azért, mert iskolában 5-ös voltál nyelvtanból, vagy mert régóta írod a saját, személyes blogodat! Kellő tapasztalat nélkül nem tudsz olyan tartalmakat készíteni, amelyekre a célközönségnek valóban szüksége van.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a szövegírást?

Sikermánia, Billingo, Szendrei Ádám, Viszlát Taposómalom, ThePitch, WP Kurzus, Tacit Project

Közösségioldal-menedzser

Egy közösségi oldal (Facebook, Instagram, LinkedIn stb.) kezelése egyszerűnek tűnik, de ha valaki jól akarja csinálni az komolyabb energiát igényel. Pár éve még ingyenes posztokkal is egész jó elérést lehetett produkálni, de ma már inkább jól megtervezett, rendszeres kampánnyal lehet hatékonyan kommunikálni. Ez a feladat azonban nem feltélen fér bele egy vállalkozó életébe, ami jó lehetőséget biztosít számodra. Ha rutinosan kezeled a közösségi oldalakat, érdemes mérlegelned, hogy mindezt pénzért csináld.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Mielőtt belevágnék ebbe az ötletbe végiggondolnám, hogy milyen egyéb tudással rendelkezek, ami jelentősen segítheti a munkámat. Fontos, hogy legyen egy – nem feltétlen profi, de – stabil szövegírói tudásom. Vélhetően elég gyorsan fel fog merülni megbízóid részéről a hirdetés lehetősége, ezért jó, ha magabiztosan kezeled a hirdetéseket is az adott közösségi oldalon. Emellett azt is tisztáznám magamban, hogy tudom-e vállalni a posztolással járó egyéb elvárásokat. A megfelelő, jogtiszta fotók biztosítását, egyéb kreatív anyagok elkészítését (pl.: Photoshop kezelése).

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a közösségi oldalak üzletszerű kezelését?

Billingo, Viszlát Taposómalom, WP Kurzus

III. Otthoni vállalkozás ötletek

Online kurzus készítése

Az interneten elérhető tanfolyamok száma megtöbbszöröződött az elmúlt években. Ma már bárhonnan, bármikor tanulhatsz, nem kell hozzá tanteremben ülnöd. Ugyanakkor te magad is lehetsz mások tanítója. Ha van egy eladható tudásod, és egy kis érzéked ahhoz, hogyan kell tudást átadni másoknak, akkor érdemes elgondolkodnod ezen a lehetőségen. Az online kurzusok készítése az egyik legkézenfekvőbb otthonról végezhető vállalkozási ötlet. Szinte bármiről lehet online tanfolyamot készíteni. (Pl.: a kutyák betanításáról, vagy arról, hogy mire kell figyelnie egy újdonsült kismamának, amikor a gyermekével foglalkozik.)

Nézd meg a Udemy-t és keress ötleteket!

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Fontos tisztában lenni azzal, hogy milyen technikai beruházások szükségesek egy minőségi kurzus megvalósításához. Alap, hogy szükséged lesz egy videótárhelyre. Emellett szóba jöhet még egy tagságkezelő rendszer, minőségi képernyőfelvételekhez szükséges szoftver, fizetést kezelő rendszer, számlázó rendszer stb. Kiszámolnám, hogy ezek a szoftverek milyen befektetéssel járnak. Lehet köztük olyan is, amire évente kell kifizetned egy kisebb, vagy nagyobb összeget.

Azt vettem észre, hogy az online kurzusokkal kapcsolatban berögzült egy tévedés. Sokan azt hiszik, hogy egy online kurzust elég egyszer elkészíteni, majd hátra lehet dőlni és várni a megrendeléseket évekig. Pedig ez nem minden esetben működik.

Ezért mindenképp végiggondolnám azt is, hogy az általam értékesíteni kívánt kurzusban mennyire vannak un. örökzöld témák, illetve olyanok, amelyek folyamatos frissítést igényelnek. Ha utóbbiaknak nagy az aránya, akkor valószínűleg újra és újra foglalkoznom kell majd az előre elkészített tananyagok frissítésével.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek az online kurzusok készítését?

Billingo, Szendrei Ádám, Viszlát Taposómalom, WP Kurzus, Üzlet és Utazás

Online face to face oktatás

Aki nem szeretne képernyőfelvételekkel és tagsági rendszerekkel bajlódni, vagy az élő interakciókban hisz, annak nagyszerű választás lehet az online oktatása. Nem kell hozzá más, csak egy videóhívásra használható alkalmazás és stabil internetkapcsolat. És persze az oktatáshoz szükséges megfelelő tudás. Ha egyébként is tanárként, vagy tanítóként dolgozol, akkor szerintem nem teheted meg, hogy ne mérlegeld ezt a vállalkozási ötletet. Pedagógusként egyébként is bele kellett, hogy rázódj az online oktatásba a koronavírus-járvány miatt. Miért ne működne ez nálad (kiegészítő) vállalkozásként is?

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Ahogy azt korábbi vállalkozási ötleteknél már említettem, itt is elsősorban azt mérlegelném, hogy mennyit ér az időm, és hogy reálisan mennyit kérhetek el egy-egy óráért.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek az online oktatást?

Szendrei Ádám, Viszlát Taposómalom, WP Kurzus

Affiliate marketing

Az affiliate módszer lényege, hogy egy weboldal jutalékos rendszerben népszerűsíti, vagy eladja valaki másnak a termékeit. Ennek érdekében az eladni kívánt termék tulajdonosa megállapodást köt egy weboldal üzemeltetőjével (pl.: egy bloggerrel). A megállapodásban rögzítik, hogy milyen áron kell értékesíteni a szolgáltatást/terméket és hogy azért milyen jutalékot fizetnek. Az értékesítés – történjen az bármilyen formában – már az affiliate partner feladata. Fontos, hogy csak az eladások után fizet a nagykereskedő.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Az affiliate marketing első hallásra nagyon jónak tűnik. Nem kell előállítanod az értékesítésre szánt terméket, csupán a weboldalad segítségével kell ajánlanod. Ez a vállalkozási ötlet külföldön jól működik. Magyarországon sajnos még kevés olyan cégről hallottam, amelyik lehetőséget kínál egy ilyen együttműködésre. Ez persze ne vegye el a kedvedet!

Megkerestem Paulányi Beát, a viszlattaposomalom.hu oldal tulajdonosát. Bea bevallotta nekem, hogy az egyik legstabilabb bevételi forrása az affiliate-ből származik. Érdemes rá hallgatnod ebben a témában.

“Az affiliate marketing nagyon jó pénzkeresési lehetőség a magyar piacon is bloggereknek, tartalomgyártóknak, szakértőknek. Viszont kevesen csinálják ezt igazán jól. Sokan azt gondolják, hogy a sikerhez elég, ha egyszerűen kirakják néhány helyre az affiliate linkeket a weboldalukon vagy egy blogbejegyzésben, és utána máris jön a jutalék. A sikernek valójában 2 kulcsa van: a bizalom, vagyis hogy milyen kapcsolatot építettünk fel a közönségünkkel, illetve hogy milyen szemlélettel választjuk ki az ajánlott termékeket.

___

Paulányi Beáta, Viszlattaposomalom.hu

Bea szerint kizárólag olyan termékeket érdemes ajánlani, amit kipróbáltunk, amit szeretünk használni és amit azért ajánlunk másoknak, mert segíthet a problémájuk megoldásában. Ha csak a jutalék miatt ajánlunk egy terméket, ezt nem fogjuk tudni hitelesen ajánlani, ezért maradnak el általában az affiliate sikerek is.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek az affiliate marketinget?

Billingo, Viszlát Taposómalom, ThePitch, WP Kurzus

IV. Kreatív vállakozási ötletek

Grafikus, webdizájner

Egy grafikusnak, webdizájnernek megfelelő informatikai tudással, és kreativitással kell rendelkeznie. Ő az, aki megtervez egy új logót, megtervezi egy weboldal megjelenését, egy cég arculatát, vagy elkészíti a közösségi oldalakon használt kreatívokat. Tipikus szabadúszóknak való munka.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Ahhoz, hogy egy grafikus, egy webdizájner megrendeléseket kapjon nem szükséges előírt képesítéssel rendelkeznie. Eleinte közösségi oldalakon használt kisebb képekkel, vagy egy kisebb honlap arculatának kialakításával is el lehet kezdeni. Ebben a szakmában szinte kizárólag a referenciák számítanak, ezért ennek összeállítására fordítanám a legnagyobb energiát a legelején.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a grafikai szolgáltatást?

Billingo, Viszlát Taposómalom, WP Kurzus

Stockfotók készítése

Egy fotó sokszor legalább annyira fontos, mint a szöveg. De csak kevesen engedhetik meg maguknak, hogy folyamatosan saját képeket használjanak. Ez olykor még egy saját fotóssal rendelkező cégnek is kihívást jelent. Pedig jó fotókra folyamatosan szükség van blogcikkekben, közösségi oldalakon, honlapokon egyaránt.

Ebben nyújthat segítséget egy olyan oldal, ahol saját magad által készített fotókat értékesítesz. Mivel elég nehéz a nagy stockfotó-oldalakkal versenyezni, ezért abban is érdemes gondolkodni, hogy ezekre az oldalakra töltöd fel a képeidet.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

A stockfotókkal való pénzkeresés remek ötlet lehet számodra, ha egyébként is sokszor használod a fényképezőgépet. Amit mindenképp mérlegelnék, mielőtt belevágok egy ilyen ötletbe az egy profi jogász felkeresése. Ennél a szolgáltatásnál kiemelt figyelmet fordítanék a megfelelő jogi háttérre.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a stockfotók készítését?

Szendrei Ádám, Viszlát Taposómalom, WP Kurzus

V. Vállalkozás ötlet fiataloknak

Influencer

Az influencer egy olyan személy, aki felépít maga köré egy konkrét téma iránt érdeklődő közönséget. Több cég keresi az együttműködést az ilyen személyekkel, ha azoknak elég nagy a követőtábora. Ezek a közösségek már üzletileg, hirdetési szempontból is vonzók. Az influencer saját rajongói körében népszerűsíti a megbízó cég termékeit, aki ezért cserébe pénzt fizet neki.

Egy influencernek nem kell klasszikus értelemben vett celebnek lennie. Nem erről szól. Az a fontos, hogy a kiválasztott témában megfelelő csatornákkal rendelkezzen a potenciális vásárlók irányába.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Nem fontos extrovertáltnak lenned ahhoz, hogy influencerré válj. Van olyan ismerősöm, aki kifejezetten visszahúzódó személyiség, mégis sikerült felépítenie maga köré Instagramon egy komoly közönséget. Ennek köszönhetően rendszeresen kopogtatnak nála a hirdetni szándékozó vállalkozók.

Amit mindenképp mérlegelnék ennél az ötletnél, az maga a téma. Kizárólag olyan területen pozícionálnám magam, ahol sok hirdetni vágyó szereplő mozog. Emellett arra is figyelnék, hogy olyan témát válasszak, amiért én magam is rajongok – a hirdetésektől, a bevételtől függetlenül.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek az influencerkedést?

Sikermánia, WP Kurzus, ShopRenter

YouTuber

A videós tartalmak fogyasztása óriásit nőtt az elmúlt években. Ezen a területen pedig a YouTube lett az egyik leggyakrabban használt platform. Saját gyerekeimről tudom, hogy ők többet nézik a YouTube-on elérhető tartalmakat mint a tévét.

Ma már nagyon sokan töltenek fel videókat a Google videomegosztó oldalára. Ennek ellenére nem nevezhetünk mindenkit YouTubernek aki használja ezt a csatornát. Talán csak azokat, akik, képesek rendszeresen olyan videós tartalmakat gyártani, amelyek mágnesként vonzzák a követőket.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

A Minner szerint most érte el a generációváltás a Youtube-ot. Mándó Milánék arra gondolnak, hogy a jelenlegi YouTube sztárok még fiatalok voltak, amikor elkezdtek videózni. Mostanra viszont felnőttek. Éppen ezért már kevésbé tudnak alkalmazkodni a követők igényeihez, ami lehetőséget ad új arcok megjelenésére.

Sokan emlegetik a YouTube-ot úgy, mint egy jó vállalkozási ötletet. Nem véletlenül szerepel ebben a listában. Azonban a tapasztaltabbak sokszor azt is hozzáteszik, hogy önmagában ezzel nem tudsz komoly bevételhez jutni. Éppen ezért bármennyire is népszerű ez az irány, én nem vágnék bele meggondolatlanul. Mindenképp összegyűjteném azokat a működő módszereket, amelyek garantált bevételt eredményezhetnek.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a youtuberkedést?

Viszlát Taposómalom, Minner, ThePitch, WP Kurzus

VI. Vállalkozási ötletek vidéken

Helyi vállalkozások marketingese

Bár rengeteg helyi vállalkozás működik vidéken, csak kevesen fordítanak figyelmet saját marketingjükre. A legtöbb cég mindezt letudja annyival, hogy különböző minőségű szórólapokat gyárt, és azokat bedobálja az adott település postaládáiba.

A gyenge marketingen sokat segíthet egy lokális marketingre szakosodott szakember. A kisebb cégeknek sajnos ritkán van lehetőségük arra, hogy külön szövegírót, webfejlesztőt, vagy közösségi oldalakat kezelő szakembert alkalmazzanak. Számukra aranyat ér egy olyan személy, aki minden fontosabb marketinges részterülethez ért – ha nem is profi szinten, de stabil tudással. Sok esetben már azzal is jó eredményeket lehet elérni, ha egy vállalkozásnál figyelnek a lokális SEO-ra.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

A helyi vállalkozások marketingelése szerintem nagyon jó ötlet. Rengeteg vállalkozás működik, ami képtelen felvenni a versenyt saját környezetének legnagyobb versenyzőivel.

Első lépésként begyűjteném a környékemen megjelenő hirdetési újságokat. Megnézném, hogy léteznek-e potenciális megrendelők a térségben. Ha sok olyan céget látnék, amelyik rendszeresen hirdet a környék kiadványaiban akkor azt már jó jelnek teknteném. Hiszen azt jelzi, hogy hajlandók pénzt költeni a megjelenésre.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a helyi marketinges szolgáltatást?

Sikermánia, Billingo, ShopRenter

Személyi edzés, fitneszoktató

Egyre több személyi edzővel és ehhez hasonló szolgáltatóval találkozok. Még mindig nagy kereslet lehet rájuk, ha szinte az összes vállalkozásindítással foglalkozó szakember jó ötletnek tartja. Ennek vélhetően az az oka, hogy egyre többen tartják fontosnak az egészséges életmódot és hajlandók erre pénzt áldozni.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

A személyi edzés megkívánja a fizikai kapcsolatot. Ezt a szolgáltatást akkor lehet hatékonyan végezni, ha az edző és az általa segített ügyfél személyesen érintkezik az edzések során. Ennek ellenére mindenképp mérlegelném, hogy milyen egyéb, fizikai kontaktust már nem igényló plusz szolgáltatásokat tudok nyújtani az ügyfeleimnek.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a személyi edzést?

Sikermánia, Szendrei Ádám, WP Kurzus, Tacit Project

Biobolt

Az előző példához hasonlóan a bioboltok elterjedése is azt mutatja, hogy az emberek egyre nagyobb figyelmet fordítanak az egészségükre. Ezekben a boltokban a vásárlók egy helyen megtalálnak minden számukra szükséges egészséges táplálékot: gyümölcsöket, vitaminokat stb. A különböző hipermarketek, üzletláncok polcain is egyre többször látni bio termékeket. Azonban azok a kis üzletek, amelyek erre pozícionálják magukat hatékonyabb marketinget tudnak folytatni. (Lásd még: helyi vállalkozások marketingese)

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Ez az ötlet kezdetben nagyobb anyagi ráfordítást igényel, kétségtelenül ez a hátránya. Emellett azt is figyelembe venném, hogy mekkora településen akarom nyitni a boltot. Mivel speciális vásárlói igényeket szolgálnék ki, azaz a potenciális vevők száma alacsonyabb, ezért kisebb városban nem szívesen lennék második.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a biobolt üzemeltetését?

Sikermánia, Billingo, ShopRenter

VII. Vállalkozási ötletek külföldről

Kínai import

Ennek a vállalkozási ötletnek a kiemelkedően magas árrés az alapja. Ha jól választasz terméket, akkor azt a többszöröséért tudod eladni Magyarországon, mint amennyiért beszerzed Kínából. Ha szeretnél egy picit jobban elmélyedni a témában, akkor érdemes átnyálaznod a kimport.hu oldalt. Csépe Gábor kifejezettem kínai importáruk kereskedelméhez ad tanácsokat.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Ennél a vállalkozási ötletnél szinte minden azon múlik, hogy milyen terméket választasz továbbértékesítésre. Egészen biztos, hogy ennek megkeresésébe fektetném a legtöbb energiát. Amit még mérlegelnék, az a kezdeti befektetési összeg. Ugyanis kétségtelenül az egyik legnagyobb hátránya ennek az ötletnek a hosszabb beszerzési idő. Hetekig is eltart, amíg Kínából megérkezik Magyarországra egy-egy szállítmány. Mindezt azzal tudod ellensúlyozni, hogy több pénzt fordítasz készleteid felhalmozására. 

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a Kínából importált áruk kereskedelmét?

Billingo, Szendrei Ádám, ThePitch

Előfizetéses dobozok

A fogyasztók több olyan árucikket vásárolnak, amelyek viszonylag gyakran elfogynak, vagy elkopnak. Ezért néhány hetente újra meg kell vásárolniuk. Ilyen például a zokni, a tisztálkodási termékek (fogkefe, fogkrém, tusfürdő, borotvahab), vagy az egészséges nassolnivalók (mandula, mogyoró) stb. Ez a vállalkozási ötlet arról szól, hogy ezekből a termékekből külön csomagokat készítenek össze, amelyeket a vásárlók előfizetéses rendszerben megrendelhetnek. A vállalkozás minden hónapban automatikusan postázza a megrendelőknek a kiválasztott csomagot.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Az előfizetéses dobozokat – külföldi példák miatt – gyakran említik a jó vállalkozási ötletek között. Bevallom, én nem nagyon ismerek jó példákat Magyarországon. (Kérlek, írj nekem, ha te tudsz ilyenekről!) Hazánkban sokan inkább fizikai boltokban szerzik be a gyakran fogyó árucikkeket.

Mivel azonban a cikkem arról szól, hogy melyek azok az ötletek, amelyeket sokan javasolnak, ezért az előfizetéses dobozoknak is a listában a helyük.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek az előfizetéses dobozokat?

Sikermánia, Minner, Szendrei Ádám

VIII. Kézműves vállalkozás ötletek

Fotó: totheszterdekor.hu
Kézzel készített termékek eladása

Hosszú évek óta hihetetlen misztikum övezi a kézzel készített termékeket. Kézzel készített játékok, kézműves sörök, kézzel készített szappan, stb. (Nálam egyébként a kézműves hamburger viszi a pálmát. 😀 )

Általánosságban nehéz meghatározni, hogy mikor beszélünk kézműves előállításról. Az viszont biztos, hogy a mai kor emberének vonzó, ha olyan termékre áldozhatja a pénzét, amiről tudja, hogy valaki a saját keze munkáját tette bele. A „kézműves”, vagy a „kézzel készített” kifejezés mára az odafigyelés, a minőség szinonimája lett.

Kiváló példa a kézzel készített termékekre a Tóth Eszter Dekor. Eszter egyedi ékszerek készítésével foglalkozik.

  • Mit mérlegelnék, ha ezt az ötletet választanám?

Őszintén szólva én nem hittem ebben a vállalkozási ötletben. De olyan sok tapasztalt ember javasolja, hogy megadom magam, és elfogadom, hogy érdemes ezzel foglalkozni. Ráadásul ezeknek a termékeknek a többségét nagyon jól lehet vizuálisan promózni. Jó eséllyel az Instagram, vagy a Pinterest nagy segítségedre lehet, ha ezt az ötletet választod. Amit mérlegelnék még az egy blog elindítása. Ennek a vállalkozási ötletnek a sava borsát az előállítás mögött húzódó érdekességek, sztorik adhatják.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a kézzel készített termékek forgalmazását?

Billingo, Szendrei Ádám, ThePitch, WP Kurzus

IX. Egyéb vállalkozási ötletek

Végezetül mutatok neked további három vállalkozási ötletet. Ezek szintén gyakran szerepelnek a vállalkozásépítéssel foglalkozó tanácsadók listáiban.

Vitaminok, táplálékkiegészítők forgalmazása

Ez a sokadik olyan ötlet a listában, amely az ember egészséges élet iránti vágyára épül. Ha táplálékkiegészítőket szeretnél forgalazni, még akár saját márkát is létrehozhatsz. Van olyan gyártó, aki a saját logóddal, márkaneveddel látja el az általa készített vitaminokat, táplálékkiegészítőket. Ha ebbe az ötletbe belevágsz, akkor valószínűleg kiemelten kell figyelned a marketingre, mert sok erős szereplő van a pályán.

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a vitaminok és táplálékkiegészítők forgalmazását?

Billingo, Szendrei Ádám, Tacit Project

CBD termékek forgalmazása

Pár éve sokan még azt sem tudták, hogy mi az a CBD. Ma már egy gyors rákeresés után ömlenek az internetről a témával kapcsolatos cikkek. Válogatott sportolók nyilatkoztak nekem arról, hogy ők maguk is használják a jobb teljesítményt és regenerációt ígérő kannabidiolt. A Google Trends adatai szerint az elmúlt öt évben felfedezték ezt a terméket a vásárlók. Nem véletlen, hogy egyre többen forgalmazzák.

A vállalkozási ötletre jó példa a Nexis. Nézd meg az oldalukat!

  • Kik tartják jó vállalkozási ötletnek a CBD termékek forgalmazását?

Üzlet és Utazás, Minner

Összefoglaló – A vállalkozási ötlet keresése

Most, hogy végignézted az összes ötletet, jó eséllyel ilyen gondolatok is megfordulnak a fejedben:

  • „sajnos nem láttam a listában semmi újat”,
  • „ugyan már, ezekre az ötletekre már most is nagyon sok jó vállalkozás épül”,
  • „ó, hát ezeket bárki megvalósíthatja”.

Igen. Ahogy cikkem elején írtam, nem a spanyolviaszt akartam feltalálni. Ez a lista „csak” a legeslegjobb ötletekből készült kivonat. Éppen ezért így, a cikk vége felé, hadd meséljem el a saját kis történetemet. A mese valószínűleg nem egyedi, sokan átélhették már.

Aki online (is) működtethető vállalkozásban gondolkodik, az szerintem legalább egyszer beüti a Google keresőjébe azt a kifejezést, hogy „online vállalkozási ötletek”. Vagy valami egészen hasonlót. Természetesen én is túl vagyok már ezen az ötletkeresésen. Még pár évvel ezelőtt átkutattam az internet legmélyebb bugyrait, hátha találok valamilyen testhezálló és jövedelmező vállalkozási ötletet. Tehát azt,

  • amelyhez értek, van szaktudásom,
  • amelyre van kereslet,
  • amelyért hajlandók tisztességesen fizetni a piacon, és
  • amit annyira szeretek, hogy akkor is szívesen foglalkoznék vele, ha nem származna belőle bevételem.

(A tökéletes vállalkozási ötlet összetevőjéről egyébként korábban már írtam picit részletesebben.)

Sokáig kutattam, hátha felbukkan valahol egy szuper ötlet. Ami hihetetlenül jó és csak annyi a teendőm vele, hogy megvalósítsam. Aztán rá kellett jönnöm, hogy bármennyit kutatok, bármennyit olvasok, nem fogok ilyet találni. A Szent Grál nem létezik.

Ugyanis a saját kreativitásod, pozicionálásod nélkül nem fog működni egyetlen ötlet sem.

Éppen ezért azt javaslom, hogy ne vess el egyetlen ötletet sem csak azért, mert azt már sokan csinálják. Ezzel a szemlélettel élelmiszerboltot nyitni, vagy villanyszerelő vállalkozást indítani sem lenne értelme. Pedig nagyon is van!

A fenti lista, amit összeállítottam neked egy hihetetlenül jó eszköz. De csak egy eszköz. Válaszd ki azt az ötletet, amelyiket testhezállónak érzed, de mindenképp tedd bele a saját elképzelésedet is! Igazából ettől az adaléktól lesz igazán sikeres egy vállalkozás. Sok sikert kívánok hozzá!

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel a hírlevéllistámra.!