Oldal kiválasztása

Hogyan kerültem a Google első oldalára kezdő bloggerként?

2021. nov. 7. | Blog, Szövegírás

Három hónap alatt kerültem a keresőóriás első oldalára egy viszonylag népszerű kulcsszóra. Az első kísérleti SEO-cikkem ma már a legismertebb marketingesek és vállalkozások bejegyzéseivel versenyzik. Mutatom, milyen lépésekkel értem célba. Tök egyszerű. Tényleg.

Ha valaki tudatosan akar szakmai, vagy üzleti blogot írni, annak az egyik legfontosabb – ha nem a legfontosabb – célja az, hogy bizonyos kulcsszavakra a Google első oldalára kerüljön. Hiszen aki az első találatok között szerepel, az sok kattintást kap, amit különböző megoldásokkal lehet egyéb eredményekké (Pl.: feliratkozássá, eladássá) konvertálni.

Na de hogyan lehet a Google keresőjének első oldalára kerülni?

Ha erre a kérdésre választ keresünk – hol máshol, mint a Google keresőjében -, akkor alapvetően kétfajta cikket fogunk találni:

  • Egyrészt olyat, ami általánosságban a keresőoptimalizálásról (SEO) szól.
  • Másrészt olyat, amely a SEO-szövegírásról szól.

Sok jó szakember létezik, akikre érdemes hallgatni, akiktől érdemes tanulni. Ennek ellenére bátorkodom kijelenteni, hogy nincs tuti megoldás arra, hogy a Google első oldalára kerülj. Nincs olyan recept, amit ha lépésről-lépésre követsz, akkor 100%-os lesz a siker.

Bár akadnak vállalkozók és vállalkozások, akik garantálják, hogy a Google első oldalára repítik a weboldaladat, vagy egy konkrét cikkedet, de egy ilyen ígéret szerintem inkább csak a vágyad csalfa kihasználása. Egy jó SEO-szakember, vagy egy príma szövegíró jelentősen tudja növelni az esélyeidet, de garantálni senki sem tudja.

A legjobb 10 közé kerültem

2021 májusában készítettem el az első olyan cikkemet, amelyet már tudatosan egy konkrét kulcsszóra írtam. Ez a kulcsszó a vállalkozás ötlet volt.

Sokan eltanácsoltak ettől a próbálkozástól. A legtöbben – teljesen jogosan – azt mondták, hogy túl sok jó oldal, túl sok jó marketinges írt remek cikkeket erre a kifejezésre. Tehát sok a jó tartalom a témában, azaz kezdőként kicsi az esélyem a sikerre.

Ennek ellenére belevágtam. Érdekelt, hogy mire vagyok képes, ha rendesen nekifekszek egy SEO-szövegnek. Szerencsére az idő engem igazolt. Jelen cikkem megírásának pillanatában többek között az alábbi oldalakkal fut fej-fej mellett a KontentLabor eddigi leghosszabb bejegyzése:

  • Billingo – Magyarország egyik legismertebb számlázószoftverét értékesítő vállalkozása, amely évről évre díjakat nyert tartalommarketingje miatt.
  • Targeter – Egy vállalkozói képzéssel foglalkozó oldal, amelyet két – SEO-hoz remekül értő – srác működtet.
  • Shoprenter – A piac egyik legismertebb, webshopokkal foglalkozó vállalkozása.
  • Minner – Mándó Milán szuperhasznos oldala, ahol a vállalkozási ötletek legnagyobb gyűjteménye található.
  • Pénzcentrum – Egy országos ismertségű gazdasági hírportál.
  • Szendrei Ádám – Egy pénzügyekkel foglalkozó, tudatos vállalkozói életmódra nevelő oldal. Ádám és munkatársai üzemeltetik a Tudástár nevű előfizetéses klubot.

A felsorolt oldalakat olyan cégek, olyan marketingesek működtetik, akikre példaként tekinthetek. Akiknek – egyelőre – a nyomában sem vagyok. Éppen ezért okoz nekem különös örömet, hogy sikerült felzárkóznom a kísérleti cikkemmel ehhez a szuper társasághoz.

Így néz ki az első SEO-cikkem fejlődéstörténete

Sajnos elfelejtettem a megjelenés pillanatától kezdve dokumentálni a cikkem sorsát. Azonban a célegyenesben már feljegyeztem az éppen aktuális helyezéseket, amit most veled is megosztok. Íme:

2021. május 13. – Ekkor élesítettem a cikkemet.

2021. július 11. – Asztali gépen a 16-ik helyen szerepelt a cikk.

2021. augusztus 19. – Asztali gépen a 10-ik, mobilon a 9-ik helyen szerepelt a cikk.

2021. augusztus 25. – Asztali gépen a 9-ik, mobilon a 8-ik helyen szerepelt a cikk.

2021. augusztus 27. – Asztali gépen a 8-ik, mobilon szintén a 8-ik helyen szerepelt a cikk.

2021. szeptember 6. – Asztali gépen a 7-ik, mobilon a 6-ik helyen szerepelt a cikk.

2021. október 1. – Asztali gépen az 5-ik, mobilon a 6-ik helyen szerepelt a cikk.

Ahogy azt te is láthatod, alig 3 hónapra volt szükségem ahhoz, hogy egy jó kulcsszóra megírt bejegyzésem megjelenjen a Google első oldalán. Azóta egyébként készítettem két másik SEO-szöveget is. Ezek közül az egyik, a pomodoro technika kifejezésre írt bejegyzésem szintén kezd jó helyre kerülni. Már az is a kereső első oldalán található.

Ezeknél a cikkeknél ugyanazt a technikát alkalmaztam, amit most veled is megosztok.

Technika, amivel a Google első oldalára kerültem

A megoldás, amit alkalmaztam nem forradalmi. Sőt, laikusan egyszerű. Bizonyára sok profi SEO-szakember tudna ezerszer jobb ötleteket adni. Azonban úgy néz ki, hogy nálam mégiscsak működött ez az egyszerű technika, ezért a jövőben ezt próbálom majd továbbfejleszteni. Tehát így nézett ki a folyamat:

Statisztika készítése a legjobb cikkekről

Első lépésként feltérképeztem az adott kulcsszóra megjelenő legjobb cikkeket. Azaz inkognitó ablakban megnyitottam a Google-t és rákerestem arra a kifejezésre, amire cikket akartam építeni.

A keresés után megjelenő első 10 találatot tekintettem követendő példának. Mégiscsak ezek azok, amelyek – a Google szemében – a legértékesebb tartalmak. Úgy gondoltam, hozzájuk hasonló anyagot kell összeállítanom.

Megnyitottam egy Excel-táblázatot és elkezdtem rögzíteni a legfontosabb adatokat. Ezek a következő voltak:

  1. A cikkek helyezése a találatok között.
  2. A cikkek címe.
  3. A cikkek hossza.
  4. A cikkek URL-je.
  5. Hány kép van az adott cikkben?
  6. Hány százalékban tartalmazza a szöveg az adott kulcsszót?

Az adatok elemzése

Az adatgyűjtés kb. fél órát vett igénybe. Miután elkészültem vele, az információkat elemezve a következő kérdésekre kerestem válaszokat:

Van-e valamilyen visszatérő forma, vagy kifejezés a cikkek címében?

Ha van – főleg, ha azok az első 5 találatra jellemzők – akkor igyekeztem én is azt a megoldást alkalmazni.

Milyen hosszú az átlagos cikk?

Először megállapítottam a 10 cikk átlagos karakterszámát. Ezt egy minimum elérendő célnak tekintettem. Emellett külön átlagot vontam az első 5 cikk karakterszámából is, ezt tekintettem az ideális hossznak.

Átlagosan hány képet használnak a legjobb helyen álló cikkek?

Itt arra figyeltem, hogy az én bejegyzésemben legyen a legtöbb vizuális elem.

Százalékosan milyen arányban tartalmazzák az adott kulcskifejezést a cikkek?

A kulcsszósűrűség vizsgálatához itt van egy ingyenes eszköz Verdes János oldaláról. Annyit kell tenned, hogy az oldal tetején látható rubrikába bemásolod a vizsgált cikk linkjét. Ezután a megjelenő listában megkeresed azt a kifejezést, amire optimalizálni szeretnéd a saját szövegedet, majd feljegyzed a százalékot az Excel-táblázatodba.

Természetesen a kulcsszósűrűség százalékaiból is készítettem magamnak egy átlagot, de itt inkább a legjobb 3 cikk számait tekintettem irányadónak. Nagyon nehéz pontosan ugyanazt az arányt belőni, hiszen a cikkírás alapvetően egy kreatív folyamat. Nem úgy működünk, mint a robotok. Nekem sem sikerült beállítanom az ideálisnak tűnő kulcsszóarányt. Igazából csak arra törekedtem, hogy ne legyen drasztikus különbség az én tartalmam és a többi cikk között.

Ez volt tehát a fő csapásirány. Ezek az egyszerű lépések voltak azok, amelyeknek köszönhetően ma (2021. novemberében) a Google első oldalán található a cikkem.

Tisztában vagyok vele, hogy a SEO-szövegírás messze bonyolultabb, mint ahogy azt én fentebb leírtam. Számítanak a belső és külső linkek, a képek elnevezése stb. De ha nem szeretnél túlságosan elmerülni a keresőoptimalizálás szakmai bugyraiban, akkor próbáld meg követni az én példámat. Az a tervem, hogy gyártok még pár kulcsszóra írt cikket, így pár hónap múlva újabb tapasztalatokról fogok tudni beszámolni.

Egyébként van egy marketinges blogokat tartalmazó listám. Szerintem ennél nagyobb gyűjteményt nem találsz ma magyar oldalakon. Ha érdekel a keresőoptimalizálás és a kulcsszókutatás, akkor töltsd le a gyűjteményt, mert sok olyan blogot találsz benne, ami hasznos cikkeket tartalmaz a témával kapcsolatban. Klikkelj az alábbi képre!