Podkeszt, vagy podkaszt? Hogy kell mondani? Én ezt sosem tudtam. Pedig ideje lenne végre megtanulnom, mert már szerepeltem is egyben.
Ismered Paulányi Beát? Én alig több mint egy évvel ezelőtt találkoztam először a nevével. Vele kapcsolatban azt a tipikus sztorit tudom elmesélni, amire alapvetően minden blogger/online marketinges vágyik (köztük én is):
- Beütöttem egy olyan kifejezést a Google-be, ami engem érdekelt,
- a kereső listázta a találatokat, köztük a viszlattaposomalom.hu oldalát is,
- ráklikkeltem, elolvastam a blogbejegyzését,
- megtetszett a cikk, ezért elkezdtem kalandozni a blogján, több cikket is elolvastam,
- aztán letöltöttem az egyik csaliját, azaz feliratkoztam,
- majd folyamatosan olvastam a hírleveleit, amelyek tetszettek,
- és ez így ment egy éven keresztül,
- végül eljutottam oda, hogy közvetlen kapcsolatba kerültünk, megismertük egymást és kiépült a bizalmam.
Ennyi. Szerintem erről kell szólnia a marketingnek. Az egyszerűen, de jól felépített folyamatokról és a korrekt emberi érintkezésről, ami elvezet a bizalomig.
Bea pár éve még egy nagyvállalat marketingigazgatója volt. Jó fizetés, céges autó, prémiumok stb. Ez volt az az élethelyzet, amit lecserélt. Elkezdett blogolni. Kb. 3 éve írta az első blogbejegyzést, ma pedig már havonta kb. 150 000-szer kattintanak az oldalára. A viszlattaposomalom.hu blognak köszönhetően felépített magának egy jól működő affiliate-rendszert, van egy stabil hírlevéllistája, sőt már előfizetéses klubbot is működtet.
Mintapéldája annak, hogyan kell 1-2 év kitartó munkával stabil bevételhez jutni. Mindezt úgy, hogy közben azzal foglalkozhat, amit szeret, és ami boldoggá teszi.
Nemrég az a megtiszteltetés ért, hogy Bea felkért arra, hogy beszélgessünk egyet a céljaimról a podcast-csatornáján. (Igen, az is van neki.) Ha kíváncsi vagy a műsorra, klikkelj és hallgasd meg:
Készítettem hozzá egy tartalomjegyzéket is, ez alapján könnyen megtalálod a téged érdeklő részeket:
0:50 – Miért gondolkodik saját vállalkozás lehetőségén egy olyan ember, akinek egyébként van rendes munkahelye?
3:39 – Miről szól a KontentLabor? Milyen módszerrel lehet elindulnia annak, aki még nem profi egy területen?
7:24 – Milyen kihívások állnak egy kezdő, teljesen nulláról induló online vállalkozó előtt? Én mivel szembesültem?
11:41 – Mi a hosszútávú (5-10 éves) célom?
13:22 – A nagy célokhoz kisebb lépések vezetnek. Mit tervezek 3-5 hónapos távlatban?
15:00 – Hogyan juthat idő egy vállalkozás felépítésére főállás mellett? Hogyan lehet jól beosztani munka és család mellett az időt?
17:17 – Mi segíthet abban, hogy az ember kitartóan dolgozzon a munkája mellett egy vállalkozási ötleten?
18:59 – Sokan félnek megmutatni magukat egy bloggal akkor, amikor még nem szakértők. Mi segített nekem abban, hogy olyan témáról blogoljak, amiben még nem vagyok szakértő, csupán a tanulási szakaszban járok.
22:31 – Mit tanácsolok azoknak, akik hozzám hasonlóan most járnak az útjuk elején?
23:45 – Hogyan és mikor folytatódna velem ez a podcast?
Köszönöm, ha meghallgatod a velem készített interjút. Nagy örömet okoznál, ha visszajelzést is adnál az elhangzottakkal kapcsolatban.