Most végre egyetlen cikkben megkapod az e-mail-marketingről szóló összes fontos információt. Ha eddig bizonytalan voltál abban, hogy érdemes-e hírlevelezned, akkor most 5 perc olvasás után garantáltan tudni fogod a helyes választ. Félelmetesen jó grafikák következnek!
A Data & Marketing Association egy több mint 2000 főt érintő kutatást folytatott az e-mail használatával kapcsolatban. A felmérésben résztvevők többsége az e-mailt nevezte meg legkedveltebb kommunikációs csatornájának. Bár a kutatás egyértelműen alátámasztotta, hogy az e-mailt még mindig sokan kedvelik, ugyanakkor a megkérdezetteknek csupán 13%-a nyilatkozott úgy, hogy a postafiókjába érkező e-mailek többsége hasznos volt számára.
A felmérés legfontosabb megállapításait a Candidsky foglalta össze egy infografikában. Ezen többek között az olvasható, hogy
- az emberek kétszer jobban preferálják az e-mailt, mint a személyes találkozókat;
- a fogyasztók elsősorban azokat a marketing e-maileket szeretik, amelyek valamilyen ajánlatot tartalmaznak;
- fontos, hogy az e-mail releváns legyen a felhasználók számára, és hasznos információkat tartalmazzon;
- a válaszadók azokat a leveleket szeretik leginkább, amelyek világosak és tömörek;
- 55%-uk pedig mindenképp megnyitja a neki küldött e-mailt, ha azt a kedvelt márkájától kapja.
A Wired az e-mail-marketing történetét foglalta össze egy tetszetős infografikában. A vizuális kronológia 1971-től indul, hiszen akkor küldték el az első elektronikus üzenetet. A történet legfontosabb mérföldkövei az alábbiak:
- 1978 – Az első spam, amit egy Gary Thuerk nevű férfi küldött ki, hogy ezzel próbáljon számítógépeket eladni.
- 1980 – Megjelent az első szoftver, amely már mindenki számára hozzáférhetővé tette az e-mailt.
- 1991 – Megszületett az internet, ami örökre megváltoztatta az e-mailt. És persze a világot is.
- 1996 – A Hotmail elindította a világ első webalapú és ingyenes e-mail-szolgáltatását.
- 2001 – Kiküldték ez első viselkedés alapú e-mailt.
- 2010-től a szegmentálással, az automatizálással és az adatelemzéssel egy izgalmas időszak kezdődött el az e-mail-marketing történetében, ami a mai napig tart.
Az Oberlo összegyűjtötte a legfontosabb marketingstatisztikákat, amelyek 2021-ben is hasznosak lehetnek számunkra. Az infografika legfontosabb megállapításai a következők:
- 2023-ra 4,3 milliárdra nő az aktív e-mail-felhasználók száma;
- naponta 294 milliárd e-mailt küldenek el a világban;
- az e-mail-marketing átlagos megtérülése kimagasló, minden egyes dollár, amit e-mail-marketingre fordítanak kb. 42 dollárt hoz vissza;
- 10 marketingesből kb. 9 használ e-mail-marketinget;
- a kisvállalkozások 81%-a az e-mail segítségével szerzi ügyfeleit;
- a személyre szabott tárgysorral ellátott e-mailek 50%-kal magasabb megnyitási arányt generálnak.
A theblueoceansgroup.com oldal által készített infografika rengeteg adatot tartalmaz az e-mail használatával kapcsolatban. Már a fejlécben is olvashatunk olyan adatokat, amelyeken érdemes lehet elgondolkodni. Többek között, hogy
- az e-mail 40-szer több leadet alakít át ügyféllé, mint a Facebook és a Twitter együttvéve;
- a hírlevél megnyitási aránya ma már kb. 20-szorosa annak, amit Facebookon lehet elérni organikusan;
- a fogyasztók 86%-át irritálják a Facebookon és a tévékben látható reklámok, és Inkább az e-mail alapú marketingüzeneteket részesítik előnyben.
A Wishpond az automatizált e-mail-marketing előnyeit vette górcső alá egyik infografikájában:
- a marketingszakemberek 64%-a már az első 6 hónapban megtapasztalta az automatizálás előnyeit;
- a személyre szabott e-mailek 6-szor nagyobb bevételt eredményeznek, mint azok a levelek, amelyekben nincs személyre szabott tartalom;
- a születésnapi e-mailek 60% -kal növelik a konverziós arányt;
- azok a feliratkozók, akikre folyamatosan figyelnek – akiket gondoznak – 47%-kal többet vásárolnak.
A mesterséges intelligencia és az e-mail-marketing kapcsolatáról állított össze infografikát a Curatti. A vizuális összefoglaló kitér többek között a szegmentálás fontosságára, a tökéletes tárgysorok kérdésére, az optimális küldési időpontokra, illetve az A/B tesztelés lényegére.
Ha tudsz még olyan e-mail-marketingről szóló infografikáról, amelynek a fenti gyűjteményben lenne a helye, akkor kérlek írj!