„Üdvözlet a WordPress-ben! Ez az első bejegyzés, amelyet lehet akár módosítani, akár törölni, aztán kezdődhet az írás, a tartalommal történő feltöltés.” – Így szól a WordPress közismert sablonüzenete. Elmondom neked, hogy én miért nem törlöm ezt a mintaszöveget, és hogy mi köze ennek az egésznek egy marketinges bloghoz.
Unalmas a bejegyzés címe? Unalmas a felvezetőszöveg? Pedig a választásom nem véletlenül esett ezekre a mondatokra. Olykor az elkoptatott, unalmasnak tűnő megoldásoknak is van helyük. Például most.
Aki foglalkozott már WordPress-oldal létrehozásával, az tudja, hogy a közismert tartalomkezelő rendszer a fent olvasható címmel és szöveggel teszi ki az első bejegyzést az újonnan létrehozott felületekre. Ha neked még nem volt közöd weboldalkészítéshez, akkor egyszerűen csak üsd be a keresőbe a „Helló Világ! WordPress” kifejezéseket. Látni fogod, hányan indulnak el nap mint nap tök ugyanazzal a szöveggel, tök ugyanazon az úton. Most én is itt állok ezen a startvonalon.
A KontentLabor értékrendje
A Helló Világ! egy unalmas, semmitmondó cím, amit az új weboldalak tulajdonosai szinte azonnal átírnak, vagy törölnek. Én most mégsem teszem ezt. Ugyanis a Helló Világ! kifejezés három fontos dolgot is szimbolizál:
1. Őszinte kezdet
Az emberek átalában igyekeznek elrejteni az első, ügyetlenkedő lépéseiket mások elől. Hiszen egy út elején járni legtöbbször ciki, ugye? 🙂 Sokan szeretik inkább a szebb, jobb, tapasztaltabb oldalukat mutatni a világnak. Ennek is köszönhetően lesz sajnos egyre több hiteltelen szakértő és online marketinges guru. Nem leszek álszent, természetesen én is szeretem az előnyösebb arcomat mutogani. Azonban a KontentLaborral most kísérletet teszek arra, hogy leszámoljak ezzel az általános, kevésbé őszinte hozzáállással.
2. Pozitív sablonosság
A Helló Világ! bejegyzéscím egy picit a sablonos kezdetek jelképe is. Pedig sokszor épp a sablonos megoldások segítenek megtalálni a jó irányt, a mások által kitaposott utat. Én sem találom fel a spanyolviaszt: készítettem egy weboldalt és próbálok majd közösséget építeni köré, segítve ezzel saját magam és mások fejlődését.
3. Nyitottság
Manapság divatos dolog többek között réspiacban (niche) és buyer personában (a célcsoportodat szimbolizáló kitalált személyiségtípusban) gondolkodni. Ezzeknek a technikáknak az a céljuk, hogy a lehető leghatékonyabban eljuttasd üzeneteidet az olvasóidhoz, vásárlóidhoz. Ami kétségtelenül fontos! Azonban nem szabad szem elől téveszteni, hogy életünk – igen, az online életünk is – ettől sokkal-sokkal többről szól. Nem kell félni néha a szélesebb világot is meglátni a szakmai érdeklődők mögött. Én igyekszem majd erre is figyelni.
Tanulás után megvalósítás
Kölyökkoromban, ha elkezdtem olvasni egy könyvet, először mindig az utolsó oldalra lapoztam. Megkerestem a könyv befejező sorait és elolvastam azokat. Az utolsó mondatok mindig különlegesnek tűntek. Olyan pillanatokba engedtek betekinteni, amelyekről a könyv elején még semmit sem tudtam. Jó érzés volt úgy olvasni ezeket a mondatokat, hogy közben biztos lehettem benne:
egyszer még a tudás birtokában leszek, és érteni fogom a ma még számomra ismeretlen információkat.
Pont így állok most is. Az utolsó sorokat már elolvastam az elmúlt években – számos magyar és külföldi marketinges blogban -, de megérteni talán még csak most fogom igazán.
A bejegyzés megírása előtt kutattam egy kicsit az e-mailjeim között. Valamikor 2013-ban iratkoztam fel az első olyan hírlevélre, amely kifejezetten online marketinghez kapcsolódó témáról szólt – konkrétan SEO-ról, azaz keresőoptimalizálásról. Az eltelt években rengeteget olvastam, tanultam, tervezgettem, de egyszer sem írtam komolyabban az eddig elsajátított tudásomról, és elvégzett munkáimról. 7 év kellett ahhoz, hogy erre rávegyem magam. Ha te okosabb vagy mint én, akkor nem fogsz ezzel 7 évig várni.
Most viszont szeretnék végre olyan tartalmakat készíteni, amelyek nem csak a saját ismereteimet mélyíthetik el, hanem a te fejlődésedet is szolgálják. Ez utóbbihoz nem kell mást tenned, csupán megadni itt lent az e-mail-címedet.