Akár vállalkozó vagy, akár alkalmazott, minden nap tenned kell azért, hogy közelebb kerülj a szakmai céljaidhoz. Én 2021-ben ezzel a 10 könyvvel teszek érte.
Régóta a terveim között szerepel, hogy felpörgetem az elolvasott könyveim számát. Szégyen, nem szégyen, amióta beléptem a munkavállalók világába kevés könyvet olvasok. (Áttértem a blogok olvasására.) Annak ellenére, hogy egyébként imádom a könyveket.
Bár a KontentLabor létrehozásával alapvetően az volt a célom, hogy az elméleti marketing helyett a gyakorlati marketingre helyezzem a hangsúlyt – azaz elkezdjek kivitelezői tapasztalatokat szerezni -, mégsem szeretnék olvasási terv nélkül maradni. Ezért úgy döntöttem, hogy készítek egy rövidke, egyéves könyvlistát magamnak.
A kevesebb néha több – Tűzz ki reális olvasási célokat!
Belefutottam már pár nagyszerű, példamutató kihívásba a neten, amelyek arról szólnak, hogy valaki 1 hónap alatt elolvas 30 könyvet. Vagy 52 hét alatt 52 könyvet. Ezek tiszteletreméltó vállalások, de az az igazság, hogy egy ilyen kihívás számomra teljesíthetetlen.
Akik hozzám hasonlóan késő délután érnek haza a munkahelyükről, vagy gyerekeket nevelnek, ezért a munkaidejük vége nem feltétlen jelenti a szabadidő kezdetét, azok pontosan tudják, hogy miről beszélek.
Teljesen felesleges irreális elvárásokat támasztani saját magunkkal szemben, majd azon stresszelni, hogy nem tudjuk megvalósítani, amit elterveztünk. A kevesebb néha több elv alapján úgy döntöttem, hogy az év hátralévő részében havonta egy könyvet fogok elolvasni. Összesen tehát tízet.
Azokat viszont figyelmesen, a lehető legjobban hasznosítva a könyvek gondolatait. Sőt, ha lesz erőm, talán még összefoglalókat is készítek belőlük, hogy te is kedvet kapj hozzájuk.
A 2021-es olvasási tervem
Nem is húzom tovább az időt, íme, a 2021-es könyvlistám, hónapról hónapra megtervezve:
Március
A megvalósítás 4 alapszabálya
írta: Chris McChesney, Sean Covey, Jim Huling
A könyvet Dallos Zoltán ajánlotta egy zárt csoportban, saját bevallása szerint nagyon hasznos volt számára. Ennek köszönhetően felkerült a listámra. Sőt, már itt van a polcomon a könyv, ezzel kezdek. Bár a könyv deklaráltan vezető beosztásban lévő olvasóknak szól, bízok benne, hogy bárkinek hasznára válhat, aki eredményesebb szeretne lenni a munkájában.
Április
Kisvállalati Marketing Biblia
írta: Wolf Gábor
Régóta alapkönyvnek tartják Wolf Gábor Marketing Bibliáját, ennek ellenére sosem kerítettem alkalmat arra, hogy a kezembe vegyem. Egy kedves ismerősöm ajánlása miatt döntöttem úgy, hogy végre elolvasom. Wolf Gábor munkáját folyamatosan figyelem, nagyon értékes tartalmakat készít, ráadásul fantasztikusan jó stílusban. Remélem, mindez a könyvében is visszaköszön.
Május
Gondolkodj nagyban és csapj oda keményen
írta: Bill Zanker és Donald Trump
Donald Trumpot talán nem kell bemutatni. A volt amerikai elnököt sokan furcsának tartják szokatlan stílusa miatt, azt viszont mindenki elismeri, hogy nagyon komoly eredményeket ért el az életben. Az ilyen emberektől érdemes tanulni.
Június
Szövegírás szenvedéllyel
írta: Janata Krisztina
Imádom a szövegírást, ami régóta a mindennapjaim része, de szeretnék egyre jobb lenni. Janata Kriszta könyve régóta a polcomon pihen, ideje kézbe vennem. A könyv inkább egy munkafüzetre hasonlít, sok-sok gyakorlattal, így várhatóan máshogy kell majd használnom, mint egy átlagos könyvet.
Július
A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása
írta: Dr. Stephen R. Covey
Nem marketinges könyv, de aki marketinggel foglalkozik, annál rövid időn belül napirendre kerülnek a motiváltság, az önfejlesztés, az eredményesség kérdései. A könyv 25 éve indult hódító útjára, azóta is népszerű. Remélem, nem véletlenül.
Augusztus
Minden marketinges sztorizik
írta: Seth Godin
Nem akarok félrebeszélni, ezt a könyvet csak találomra raktam bele a listámba. Szeretnék végre megismerkedni Seth Godin gondolataival, akinek a nevét minden marketinges ismeri.
Szeptember
Gyorsítósáv a milliókhoz
írta: MJ Demarco
Demarco könyve egy olyan mű, amit már sokszor, sokan ajánlottak. Ráadásul olyan emberek, akiket profinak tartok a marketinges szakmában. Régi vágyam, hogy elolvassam ezt a könyvet, ezért egyértelmű, hogy ennek is ott helye a 2021-es könyvlistámban, ami jelenleg a Booksi.hu-nál elérhető.
Október
Hatás
írta: Robert B. Cialdini
Cialdini könyvét sokan a marketing egyik bibliájaként emlegetik. Ő az, akit a befolyásolás pszichológiájának úttörőjeként tartanak számon. Korábban a Kreatív Kontrol munkatársai ajánlották figyelmembe ezt a könyvet, ami már önmagában is garancia számomra.
November
Címkézés, a mestermeggyőzés tudománya
írta: Weiser István
A Címkézés című könyvnek még évekkel ezelőtt hallgattam meg hangoskönyv formában egy nagyon rövid összefoglalóját. Ráadásul maga, Weiser István felolvasásában. A könyv arra az alapmegállapításra épül, miszerint a vevőknek csak 1%-a hoz tudatos döntést, míg a 99%-uk címkéz. Rendkívül profinak és érdekesnek tűnt az egész, úgyhogy már akkor eldöntöttem, hogy ezt a könyvet el fogom olvasni. Idén erre is sort kerítek. Egyébként te is meghallgathatod a kedvcsináló összefoglalókat a következő linkeken:
www.weiser.hu/ajandek/cimkezes1.mp3
http://www.weiser.hu/ajandek/cimkezesB.mp3
December
+1 Ami igazán számít – Hogyan bánjunk jól magunkkal és másokkal?
írta: Pál Ferenc
Bár terveimben az utolsó hónapra időzítettem, de ez közel sem jelenti azt, hogy ne lenne fontos nekem Pál Feri atya egyik könyve. A népszerű római katolikus pap előadói stílusa számomra nagyon furcsa volt eleinte, de az előadásai hihetetlen tartalmasak. Sokszor olyan értékekről beszél, amelyek jóval fontosabbak számomra, mint a marketing.
Merj abbahagyni egy könyvet!
A cikk végén szeretném felhívni a figyelmedet egy fontos gondolatra. Marketinges körökben szerencsére nagyon népszerű az olvasás. Több előfizetéses és ingyenes online könyvklub is alakult, szóval bőven van lehetőséged arra, hogy jó könyvajánlókat találj. De közben az is fontos, hogy
soha ne félj abbahagyni egy könyvet, ha az rossz, unalmas, vagy számodra haszontalan. Az időd sokkal drágább attól, hogy rossz könyvekre áldozd!
Tudom, mennyire rossz érzés egy könyv közepén rádöbbenni arra, hogy amit olvasol, az számodra haszontalan. Nekem is volt ilyen élményem, legutóbb Robert T. Kiyosakinak a Cashflow négyszög című könyvével. Imádtam az író Gazdag papa, szegény papa című könyvét, de a Cashflow négyszögbe legalább háromszor belealudtam, és az első pár oldalt leszámítva sosem nyúltam élvezettel a könyv után.
Te mit olvasol idén?
Fontos, hogy rendszeresen olvass, ezért javaslom, hogy tarts velem! Akár úgy, hogy használod az én listámat, akár úgy, hogy saját könyvlistát hozol létre. Biztos vagyok benne, hogy van legalább egy könyv a polcodon, amelyik rég azt várja, hogy elolvasd.
Nyugodtan küldd el nekem a saját listádat, ha az motivál. Én majd számon kérem rajtad!
Bár az én célom havonta csak egy könyv elolvasása, de te ne tekintsd ezt követendő számnak. Igazítsd az olvasási tervedet a saját lehetőségeidhez. Ha esetleg kevesebbet olvasol, azzal sincs gond. Az a lényeg, hogy olvass, és fejlődj!