Miközben Magyarország legnagyobb marketinges bloggyűjteményét állítottam össze, arra gondoltam, hogy készítek hozzá egy landing oldalt. Egy olyat, ami akkor is hasznos lesz számodra, ha nem kéred a bloggyűjteményt, és nem iratkozol fel a hírleveleimre.
Munkahely és nagycsalád mellett 87-ik napja dolgozok azért, hogy elérjem az első év végére kitűzött céljaimat. Jelenleg így állok:
- A weboldalam minden fontos része elkészült.
- Az első néhány cikket megírtam.
- Van lehetőség a hírlevélfeliratkozásra.
- Az első hírlevélsorozatomat élesítettem.
- A Facebook-oldalam kezdetleges változata kész.
Tehát a minimális feltételek adottak ahhoz, hogy végre elkezdjem promózni az oldalt és reményeim szerint megérkezzenek az első érdeklődők.
Milyen részcélokat tűztem ki magam elé?
Úgy döntöttem, hogy mielőtt elindítom az első hirdetésemet elvégzek egy-két kiegészítő munkát. Egy héttel ezelőtt az alábbi vállalásokat tettem:
- Elkészítem a KontentLabor első landoló oldalát. Az un. landing page feladata egyértelmű: embereket próbál arra késztetni, hogy feliratkozzanak egy levelezőlistára, vagy vásároljanak egy terméket, szolgáltatást. (Ha szeretnél többet tudni a landing page-ről, akkor olvasd el az egyik kedvenc magyar blogomon található rettentő hasznos friss összefoglalót, ami a landing oldalak használatáról szól.)
- Illetve elkezdem nyilvánosan dokumentálni azokat a részcélokat, amelyeket hetente tűzök ki magam elé.
Hogyan sikerült a megvalósítás?
A landoló oldallal nem szöszöltem sokat: 1 képből + rövid szövegből + egy feliratkozáshoz szükséges űrlapból áll.
Kép
Mindig érdemes vizualizálni a feliratkozónak tett ígéretünket, ami az én esetemben egy bloggyűjtemény. Ehhez egy olyan grafikát használtam, amelyet korábban a KontentLabor főoldalára szántam. A landing page-re épp passzolt.
Szöveg
A landing page szövegét végtelenül egyszerűre írtam, hiszen nincs mit magyarázni a „terméken”. Aki elkéri a bloggyűjteményt két dolgot nyer: egyrészt sok időt, hiszen ezeket az oldalakat összegyűjteni több napos munka. Másrészt tudást, hiszen a sok-sok cikkből rengeteget lehet tanulni.
Emellett frissítettem azt a listát is, amit feliratkozás után küldök el az érdeklődőknek. A korábbi 150 helyett ma már 180 marketinges blogot tartalmaz a gyűjteményt. Persze tudom, hogy divatos dolog külföldi marketingeseket követni, és a magyarokat kevésbé szeretni, de a magyar szakemberek között is vannak profik, akik hasznos tartalmakat osztanak meg másokkal. Ezekre egyébként külön felhívom a figyelmet a gyűjteményben. Sőt!
Arra gondoltam, hogy akkor is próbálok valami hasznos infót adni neked, ha nem iratkozol fel. Ezért úgy döntöttem, később megmutatom neked a landing oldallal kapcsolatos összes statisztikai adatomat.
Egyébként, ha kíváncsi vagy az elkészült landingre, akkor KLIKKELJ IDE ÉS NÉZD MEG! Teszteld le és ha van valamilyen észrevételed, akkor nyugodtan írd meg nekem!
Heti célok dokumentálása
A részcéljaimat összefoglaló oldal elkészítése nem tartozott a sürgős teendők közé. Ugyanakkor van bennem egy erős vágy arra, hogy tényleg átlátható legyen minden tervem, lépésem. Akkor is, ha ez sokak szemében csak csetlés-botlás. A KontentLabor egyik lényege a transzparencia (ez szolgálná a te érdekedet), másik lényege pedig a dokumentálás (ez pedig az enyémet.)
Bár a heti céljaimat már hónapok óta vezetem, a KontentLabor oldalán csak 2021 elejétől kezdve teszem nyilvánossá ezeket.