Milyen online vállalkozásfajta való neked?

Csábító dolog az online vállalkozás. Éppen ezért sokan keresik a tuti vállalkozási ötletet. De attól, hogy valakinek működik egy bizonyos ötlet, neked még nem biztos, hogy fog.

Tudod miért?

E

Mert egyesek arra születtek, hogy tanítsanak.

E

Másoknak a webshopok világa fekszik.

E

Vannak, akik hihetetlen jó kivitelezők.

E

És akadnak, akiknek egy negyedikféle vállalkozástípus való…

Ha nem azt csinálod, amire az adottságaid, képességeid, lehetőségeid leginkább alkalmassá tesznek, sokkal nehezebb lesz eredményeket elérned. Nézd meg, hogy neked mibe érdemes belevágnod!

Emberi arcok, közösség

Milyen online vállalkozásfajta való neked?

Csábító dolog az online vállalkozás. Éppen ezért sokan keresik a tuti vállalkozási ötletet. De attól, hogy valakinek működik egy bizonyos ötlet, neked még nem biztos, hogy fog.

Tudod miért?

E

Mert egyesek arra születtek, hogy tanítsanak.

E

Másoknak a webshopok világa fekszik.

E

Vannak, akik hihetetlen jó kivitelezők.

E

És akadnak, akiknek egy negyedikféle vállalkozástípus való…

Ha nem azt csinálod, amire az adottságaid, képességeid, lehetőségeid leginkább alkalmassá tesznek, sokkal nehezebb lesz eredményeket elérned. Nézd meg, hogy neked mibe érdemes belevágnod!

Te melyik típus vagy?

Emberi arcok, közösség

Kereskedő?

Vannak, akik szinte minden termékben meglátják a lehetőséget. Ők azok, akik általános iskolában 5 forintos árréssel árulták nekünk a Turbo rágót. Nekik általában nem kell leckéket venniük a meggyőzés tudományából.

Kivitelező?

A kivitelező leül, és megcsinálja amit kell. Mert jó. Jobb mint mások. És ezt élvezi. Megmondod neki, hogy mit szeretnél tőle és ő megvalósítja. Elkészít neked egy grafikát, megír egy szöveget, létrehoz egy weboldalt, összeállít egy pénzügyi tervet, stb.

Emberi arcok, közösség
Emberi arcok, közösség

Tanácsadó?

Neki jellemzően sok türelme van másokhoz. Tud és a legtöbb esetben szeret is beszélgetni embertársaival. Motiválja, hogy segíthet. Közéjük tartoznak az oktatással foglalkozó szakemberek, a coachok, a különböző tanácsadók, mentorok, stb.

Vajon benned melyikből van több? Milyen típusú online vállalkozásban érdemes gondolkodnod?

Te melyik típus vagy?

Kereskedő?

Emberi arcok, közösség

Vannak, akik szinte minden termékben meglátják a lehetőséget. Ők azok, akik általános iskolában 5 forintos árréssel árulták nekünk a Turbo rágót. Nekik általában nem kell leckéket venniük a meggyőzés tudományából.

Kivitelező?

Emberi arcok, közösség

A kivitelező leül, és megcsinálja amit kell. Mert jó. Jobb mint mások. És ezt élvezi. Megmondod neki, hogy mit szeretnél tőle és ő megvalósítja. Elkészít neked egy grafikát, megír egy szöveget, létrehoz egy weboldalt, összeállít egy pénzügyi tervet, stb.

Tanácsadó?

Emberi arcok, közösség

Neki jellemzően sok türelme van másokhoz. Tud és a legtöbb esetben szeret is beszélgetni embertársaival. Motiválja, hogy segíthet. Közéjük tartoznak az oktatással foglalkozó szakemberek, a coachok, a különböző tanácsadók, mentorok, stb.

Vajon benned melyikből van több? Milyen típusú online vállalkozásban érdemes gondolkodnod?

Egy picit gondolj a saját ismerőseidre!

B

Fogadjunk, van olyan kollégád, aki iszonyat jól tud beszélni. Élvezet hallgatni őt, ráadásul tök jó meglátásai vannak. Néha olyan ötletekkel rukkol elő, amire te nem is gondolsz.

C

De ha a beszéd után villantani is kell valamit, akkor már elfogy a tudomány.  Ha össze kell rakni papíron egy stratégiai tervet, vagy holnapra egy komolyabb projektet, akkor nem nagyon látni az eredményét.

Ő valószínűleg egy kreatív ember, aki tök jó támogatást nyújthat másoknak. Neki nem szabad például weboldalakat készítenie, mert az ötödik projekt után becsavarodna otthon, egyedül a számítógépe előtt.

B

Aztán biztos van olyan ismerősöd is, aki precíz, szorgalmas, ráadásul jó valamiben. Kicsit irigyled is a tudását. Ha el kell végezni egy feladatot, rá tuti, hogy lehet számítani.

C

De ha megkéred, hogy magyarázzon el valamit, akkor képtelen rá. Ha beszélnie kell mások előtt, szinte zavarban van. És nem érted, hogy ilyenkor hová tűnik a tudása.

Ez az ismerősöd egy fantasztikus kivitelező. Aki nem tudja átadni a tudását. Ez van. Neki nem szabad online kurzusokat készítenie, mert ha pénzt kérne érte, valószínűleg éhen halna.

B

Jó eséllyel olyan ismerősöd is van, aki folyamatosan üzletel. Olyan bevételeket csinál, amiről te csak álmodsz. Hogy a fenébe csinálja? – kérdezed magadtól.

C

De ha meg kell írnia egy fél oldalnyi szöveget, vagy össze kell rakni valami egyszerű dolgot a neten, akkor téged keres. Mert béna hozzá.

Ez az ismerősöd valószínűleg fantasztikus értékesítői vénával rendelkezik. Ha te is ilyen vagy, ne akard megfosztani magad az ilyen munkalehetőségektől. Ne kényszerítsd magad másfajta feladatokra.

A KontentLabor tesztje nem fog rólad részletes jellemrajzot adni. Közel sem! De nem is ez a célom vele. Csupán egy kis lökést kívánok adni ahhoz, hogy  gondolkodj magadon, a személyiségeden és a lehetőségeiden. Mert fontos, hogy olyan irányba indulj, ami valóban neked való.

Szóval? Melyik gombra nyomsz? Most már a landing page végére értél. Ideje döntened.